Lime Technologies auttaa yritystä tunnistamaan asiakkaansa elämän suolan
Yrityksen on tärkeää tunnistaa asiat, joita heidän asiakkaansa arvostavat ja joista he ovat valmiita maksamaan. Jos yritys onnistuu tässä haastavassa tehtävässä, on sillä entistä paremmat mahdollisuudet nousta niin kassa- kuin asiakasmagneetiksi. Tyytyväiset asiakkaat nimittäin liittyvät tavallista todennäköisemmin yrityksen kanta-asiakkaiden joukkoon ja suosittelevat tavallista todennäköisemmin yrityksen palveluita tai tuotteita myös muille potentiaalisille asiakkaille. Lime Technologies voi auttaa yritystä tunnistamaan asiakkaansa elämän suolan eli ne asiat, joita hän kaikista eniten saamassaan asiakaspalvelussa arvostaa. Kuinka ihmeessä Lime Technologies onnistuu tässä? Lue artikkelimme ja ota siitä selvää!
Kuinka tunnistaa asiakkaan tarpeet?
Jotta yritys voisi tunnistaa kunkin asiakkaansa yksilölliset tarpeet mahdollisimman tehokkaasti, tulee sen tuntea asiakkaansa mahdollisimman hyvin. Suurissa yrityksissä, joilla on paljon asiakkaita, perinteinen henkilökohtainen asiakkaiden tunteminen ei enää ole mahdollista siinä mielessä kuin se ehkä oli menneinä aikoina esimerkiksi pienissä kyläkaupoissa ja -yhteisöissä, joissa kaikki tunsivat toinen toisensa. Tästä syystä suuri, moderni yritys tarvitsee teknologiaa, joka auttaa yritystä tuntemaan asiakkaansa entistä paremmin.
Tässä kohtaa Lime Technologies astuu mukaan kuvaan! Se nimittäin tarjoaa asiakkailleen laadukkaita Lime Technologies CRM -järjestelmiä eli Lime Technologies asiakkuudenhallinta -järjestelmiä, joiden avulla yrityksen asiakkuudenhallinnan tehtävät sujuvat entistä nopeammin, sujuvammin ja ammattitaitoisemmin. Järjestelmät auttavat yritystä myös keräämään asiakkaistaan tietoja, jotka ovat nopeasti asiakaspalvelijoiden ja yrityksen markkinointitiimin käden ulottuvilla. Nämä tiedot auttavat yritystä tuntemaan asiakkaansa entistä paremmin ja tunnistamaan heidän tarpeensa entistä syvemmin.
Monelle meistä esimerkiksi perhe, ystävät, hyvä ruoka, mielenkiintoinen ja antoisa työ taikka intohimoinen suhtautuminen itselle mielekkääseen harrastukseen voivat olla elämän suola. Asiakaspalvelutilanteessa esimerkiksi perhettä elämänsä suolana pitävä henkilö arvostaa sitä, että hänen perheensä otetaan jollakin tavoin asiakaspalvelutilanteessa huomioon. Ehkäpä tilauksen yhteydessä voidaan tarjota jotakin pientä, houkuttelevaa lahjaa perheen pienimmille tai ehkäpä perhettä, ystäviä tai harrastuksia elämänsä suolana pitävä asiakas arvostaa aivan erityisesti nopeaa asiakaspalvelua, koska asioiden hoitaminen mahdollisimman nopeasti säästää hänen aikaansa tärkeämmille asioille.
Esimerkkitapaus
Otetaanpa esimerkiksi verkkokirjakauppa ja asiakas Maija Meikäläinen. Maijan elämän suola ovat romanttiset romaanit, jotka tuovat hänen iltoihinsa pientä luksusta rankkojen työpäivien jälkeen. Sen sijaan Maija ei voi sietää kuvauksia lähisuhdeväkivallasta tai lasten kaltoinkohtelusta, sillä tällaista toimintaa hän näkee ihan riittävästi töissä ja haluaa irrottautua siitä kokonaan vapaa-ajallaan romanttisten tarinoiden parissa.
Maija on ilmoittautunut verkkokirjakaupan uutiskirjeen tilaajaksi, sillä hän haluaa saada lisätietoa uusimmista romanttisista markkinoille tulevista romaaneista ensimmäisten lukutoukkien joukossa. Ellei verkkokirjakaupan asiakaspalvelu tunne Maijaa kovin hyvin, saattaa se markkinoida Maijalle sähköpostitse sellaisia kirjoja, jotka voivat järkyttää Maijaa ja saada hänet jopa eroamaan uutiskirjeen postituslistalta. Esimerkiksi Vilja Eerikan järkyttävä tapaus on puhuttanut Suomessa viime aikoina runsaasti, joten tätä kirjaa voitaisiin aivan hyvin markkinoida verkkokirjakaupan uutiskirjeessä. Mutta miten tällaisen kirjan markkinointi vaikuttaisi Maijaan? Todennäköisesti hän ei ilahtuisi saamistaan uutiskirjeistä ja saattaisi tuntea suurta houkutusta klikata viestin lopusta löytyvää ”Peruuta uutiskirjeen tilaus” -linkkiä. Hän saattaisi jopa klikata linkkiä, minkä jälkeen verkkokirjakauppa menettäisi mahdollisuuden lähettää Maijalle paremmin hänelle soveltuvia uutiskirjeitä.
Kun verkkokirjakaupalla on CRM-järjestelmässään tieto siitä, että Maija on joko ilmoittautunut romanttisten tarinoiden ystäväksi yrityksen järjestämässä kyselyssä tai että hän on tilannut viime aikoina ainoastaan romanttisia romaaneja, onnistuu uutiskirjeen kohdentaminen todennäköisesti entistä paremmin. Oikein kohdennettu uutiskirje todennäköisesti osuu ja uppoaa Maijaan ja on tavallista todennäköisempää, että hän tekee jälleen tilauksen verkkokirjakaupan uutuuksien joukosta.